Alla inlägg under juni 2010

Av Anna-Karin Nilsson - 20 juni 2010 01:18

 

Har idag roat mig med att fixa en ny säng till Therese och det blev även 2 stycken LACK hyllor från Ikea en i svart och en i vitt. Den vita skall T ha i sitt nya rum tillsammans med en hon har sedan tidigare. Den svarta vet jag inte vad vi skall ha till ;) Men alltid går det väl sätta upp den någonstans !


Blev även en överaskning till Nathalie ( eller igentligen är dom 4 )  , men hon får inte veta det föränns hon är hemma ifrån pojkvännen :)


Kan berätta något lite kul med. Svärmor ringde idag och sade att hon letat fram en massa assietter i pressglas som jag så gärna vill ha. Det är arvegods efter hennes mamma och från svärfars föräldrahem i Göteborg. ÄR ju faktiskt mycket roligare med gammalt arvegods än att gå köpa sådant på en loppis.

Var lite mera saker hon plockat ihop sade hon, skall bli spännade att se vad det kan vara för något!



Såg till att sambon fixade in lite slippapper åt mig med förrut. När det väl kom in så visade det sig att det var ju ingen bristvara precis.....

Men jag tror garanterat att det mesta går åt till alla möbler jag skall fixa till :)


Tror jag börjar med ett gammalt pottskåp son skall bli till sängbord i T:s rum. Vet bara inte om det skall få bli ommålat i vitt eller om jag skall måla det i en annan färg.


Är ju meningen att hennes rum skall gå i Rosa, Svart och vitt.  

Blir nog ändå bäst med vitt, eller vad tror ni andra?

För jag hoppas att ni som läser här kan ge mig goda råd nu :)


Sedan tänkte jag måla skrivbordet vitt och den gamla trästolen svart med klädd sits i något läckert tyg.


Sedan gäller det att få tag på någon fin sängram med. Annars får vi väl nöja oss med att köpa sängben så länge för att få upp madrassen från golvet.


Någon som vet om någon sida på nätet där man kan kolla in Tapter?

Har ju tänkt måla vitt och sätta upp en forndvägg i T:s rum.


Förresten skickade jag iväg sambon idag för att handla lite och tänkte att han kunde då köpa en rutchkana till minstingen, men kartongen var så stor så han tog ingen :/  Tyckte jag kunde var med och bära....... Varför skall vi fruntimmer alltid se till att saker blir gjorda?  Jaja, jag får åka imorgon och hoppas att det finns någon kvar.

Ha det gott alla!


Komentera gärna ;)





Av Anna-Karin Nilsson - 18 juni 2010 11:45

Förmiddagen har gått lika snabbt som vanligt. I eftermiddag eller imorgon hämtar vi en ny säng till T. Blir nog en Lack hylla med då hon redan har en och 2 är aldrig fel ;) Den hon har är ju 110 cm och jag tror vi tar en som är 190 cm så kan man sätta den lilla över den långa :)

Funderar bara på hur vi skall få hem allt....


Har lovat damen ifråga att vi skall köpa en pool med. Hoppas bara sommaren inte är över för i år nu. Blir en mindre i år än den vi haft förrut så vi kan gå runt den lite lättare. Har ju inte den största trädgården precis !

Tror det bli denna.


http://www.rusta.se/pool_244x66_cm_cp75901018.html


Tidigare hade vi en som var 366 cm och då var det lite trångt att gå runt den. Sedan så är det väl mest T som kommer bada i den så det borde räcka tycker jag. Tror inte N kommer att flyta runt i den så mycket. ;) Möjligen hon smiter ut någon kväll med pojvännen kanske när vi andra sover Hehe.

Hittade även denna på Rustas hemsida:

http://www.rusta.se/tidningslada_massiv_ek_p95401120.html

och en sådan skulle vi verkligen behöva i köket till alla tidningar och all reklam ;)

Tänk igentligen vad mycket man behöver....

Alla måste och alla "vill ha" men men antar att det är ungefär lika för alla med det som har lite kvinnligt i sig *s*

För kvinnor är nog skapta att vilja handla och fixa saker ;)  


So, that´s it for now!! Bye !!





Av Anna-Karin Nilsson - 18 juni 2010 00:36

Nu har jag efter ett par vänners önskemål ändrat lite här i bloggen.

Säg till om ni tycker att det funkar bättre nu.

 

Har en fundering på var man kan åka på Loppisar? Var ute till en I skåre häromdagen, men den som många andra var borta :( 

 

Söker med ljus och lykta en äldre zinkhink i normalstorlek. Någon som har en över ? :)

 

Imorgon skall jag troligen fixa en säng till 10-åringen och överraskning till min stora dotter. Hoppas de blir nöjda och glada på sin mamma.

 

Vill även passa på att säga grattis till Nathalies kära pojvän Christopher som fyller 18 år idag:)

 

 

Avslutar dagen med ett kort på våran buslisa :)

 

     


Av Anna-Karin Nilsson - 17 juni 2010 11:15

Just nu körs en maskin med gamla vita lakan, spetsörngott,en jättefin broderad paradhanduk och några små lakan sedan jag var bäbis. Slängde även i ett vitt virkat överkast som gulnat med åren hemma i svärmors garderob. Det har legat undangömt i många många år, så det var definitivt inte vitt längre kan jag säga!

Kör med bleksalt och hoppas att det skall bli riktigt vitt nu :) Annars får jag väl synda med lite klorin och hoppas att det skall ge resultat i så fall.


En last jag har är att handla på mig för mycket tyger som läggs på hög *s*

Detta tyg hittade jag nu på Ikea för bara 39 :- metern !


  


Är bara lite skeptisk till om det kanske är på tok förstora prickar på det. Måste åka kolla och avgöra det på plats i helgen :)  Jobbar ju både idag och imorgon eftermiddag.


Äntligen har Ikea även fått in denna braiga pall i vettiga färger ;)

Som Rosa t.ex som är sååå snyggt !


  


Nej nu får jag se till att få lite gjort här hemma.  Disken verkar inte diska sig själv, och solen skiner ute så man skulle ju igentligen gå ut med nu när lilltjejen precis ätit sig mätt :)

Ha det gott !


Av Anna-Karin Nilsson - 17 juni 2010 00:53

Ja jag hade ju tänkt att detta skulle bli det.

 

Många av er vet ju att jag bloggat förr och de bloggarna kommer jag ha kvar och ta upp dem igen så småning om. Men denna har jag tänkt ha mera alldagliga ting på och försöka visa upp lite av mina projekt jag tar mig för.

 

Skall försöka fota mina senaste investeringar som jag skall ta och göra om lite tänkte jag :)

Älskar gamla ting och tycker om inredning, bara tiden finns att tillgå.

 

Just nu är jag på jakt efter gamla assietter i pressglas. Skall försöka fjäska lite mera för svärmor tror jag, för där finns de garanterat som så mycket annat ;)

 

Hittade förresten snygga hyllor på blocket som jag hade velat köpa en. Säljaren angav styckepris för dem och jag mailade såklart!

Tror ni inte att han då begär att jag skall köpa båda om jag vill ha någon?

Då kunde han väl lika gärna skrivit pris på dem båda tillsammans......

Jaja, köper väl någon annan hylla då;)  Jag är inte knusslig så  *s*

Nu skall jag hoppa i säng, för minstingen lär väl inte sova något längre imorgon bara för mamman suttit uppe halva natten vid datorn antar jag.

 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards