Alla inlägg under augusti 2010

Av Anna-Karin Nilsson - 7 augusti 2010 11:45


Det är väl jag i ett nötskal. Lovar att jag inte skall ha så långa pauser, och vad händer ? Jo en hel månad!! Skall inte lova det något mera   


Dagarna flyger fram och jag hinner inte med det jag vill, och dessutom så har jag varit dålig i flera veckor. Har värk och kramper i magen så fort jag äter, ja imellan målitderna med naturligtvis, men det blir mycket värre då jag äter.


Hr börjat fota en del saker som lilltjejen växt ur här hemma. Skall lägga ut det till försäljning på Tradera tänkte jag. En del kan ju faktiskt ge lite pengar och det går ju alltid åt ;) Pengar alltså *s* Ja det gäller ju att börja se sig om efter höst och Vinterkläder nu snart och det är inye det billigaste då man måste ha flera uppsättningar. Brukar själv försöka köpa bättre begagnade kläder ibland till henne på tex. Tradera :)


Så nu tänkte jag visa er lite saker jag köpt ;) Lovade det i ett tidigare inlägg har jag för mig ?


     Detta brödfat kunde jag inte motstå :)  Perfekt att ha både kakor & bullar i ;)  Var i perfekt storlek om man inte har fulla huset med gäster.


   En fin ram med 5 platser för kort, perfekt för mig med 5 barn;)  Vet bara inte just nu vem som skall sitta i den minsta "platsen"  så att ingen blir ledsen över ett så litet kort......


   Detta är stolen som jag gör iordning till Näst yngsta dottern. Nu vill även äldsta dottern ha en likadan, så det blir väl en tur till till svärmor för att hämta en till ;)  Finns även ett stort toalettbord med spegel som vi fick ta om vi ville. Gissa om 17 åringen ville ha det ?? Perfekt att sitta och sminka sig vid ju !!

Och jag som suktat efter just det skrivbortet/toalettbordet så länge ;) Men hon får låna det av mamma då tills hon flyttar hemmifrån. då blir det mammas !!




  



Måste sticka in med en bild på minstingen med :)  Här är hon ren för en gångs skull.  Men oftast är hon allt annat än ren då hon är ute och leker  ;) Hon brukar hitta den minsta vattenpöl som finns och  sätta sig och leka där i   

Men hon verkligen älskar det, så hon brukar få hållas.  Det är bara smuts och vi har både badkar och tvättmaskin, så vad gör det igentligen ? 

Nu skall jag försöka att göra mig i ordning, så vi kan komam ut och se om det kan finnas någon vattenpöl kvar ute ;)

Ha det gott alla och på återseende !


Ovido - Quiz & Flashcards