Direktlänk till inlägg 29 november 2010

Lugn 1 advent

Av Anna-Karin Nilsson - 29 november 2010 00:45

Här  har det varit en lugn 1 advent och helg.

Fredagen var mannen i huset iväg med jobbet på Julbord. Jag och de 2 yngsta tjejerna körde mys framför Idol med god mat och godis ;)  Men pappan kom hem lagomt till att jag skulle lägga mig för natten. Skönt det  att ha en "värmedyna" brevid sig då man är så frusen av sig;)

Lördagen börjad med Migrän för min del. Fick proppa i mig värktabletter för att orka med 11-åringen för att köpa present till en kompis som hon skulle till på kalas. Väl hemma igen blev det att lägga sig ett par timmar igen, beställa kartongmat och sedan åter inta sängläge......

Vaknade 'även idag med migrän, men det gick nästa över med tabletter så jag tänkte att det nog var på tillbakagång. Tji fick jag, vid lunch mådde jag skit och fick inta mera tabletter och gick och sov 2 timmar igen. Men sedan har det legat lite i bakgrunden resten av dagen. Så jag har faktiskt fått lite gjort idag *happy*


I Tirres rum är det rejält röjt och imorgon är det tänkt att det möbleras om helt. Den nya hyllan ihopsatt av pappan, och den börjar fyllas med böcker,pysselsaker och andra ting.

Sedan skall det upp två lackhyllor över sängen och en sänglampa.

Det gamla dataskåpet är utslängt och det var skönt att få bort det !

Måste stryka hennes julgardiner med och få upp dem så det blir lite mysigt i rummet . En lila julstjärna hänger i fönstret och den rosa ljuststaken måste det bytas ut någon lampa i så skall den med ställas upp.


I mini´s rum har det borrats och förberetts för sänghimmeln som skall upp. Hittade ingen passaande krok idag.   


Sänglampan är uppborrad i alla fall och lekspisen har jag fått ihop äntligen   

Även en av Expedithyllorna har jag fått ihop, den andra skall jag försöka hinna med imorgon så att pappan i huset kan sätta upp dem på väggen ! Hennes rosa julstjärna hänger uppe, men naturligtvis var glödlampan som skulle i trasig *surar*  så det blir till att köpa nya glödlampor både till stakar och stjärnor imorgon.  Känns som att det är mycket man skal lhinna med imorgon.....

Men en av lektionerna är inställda så jag hinner nog handla innan mini skall hem från dagis tror jag. Tänkte hinna med att besöka en vän en snabbis ímorgon med om hon vill ha besök vill säga  


Tänkte visa upp lite nya foton med, men med hvudvärk ännu så orkar jag inte med att redigera kort ikväll. Imorgon kanske?


Vet inte om jag sagt det innan, men det får väl bli en upprepning iså fall. *s*

i 11-åringens rum är det tänkt att det skall bli rosa, vitt och svart  frampå. Men just nu är det målat i två olika lila nyanser på väggarna där. så just nu får det vara Lila, rosa, svart och vitt tema.

Och i rummet till mini blir skall det gå mest i Rosa, vitt och grönt. Prinsesstema, och möjligen även lite Hello Kitty då mamma är svag för den katten, hehe.


Kan förresten visa en av julklapparna jag beställt till Mini.

  

Det är en ROSA ( såklart) Brio dockvagn , så nu måste det ju fixas med ett gulligt bädset till den med.

Nej nu vaknade mini och är ledsen så vi får krypa ned till pappa i den stora sängen och försöka sova lite om hon skall orka upp till dagis imorgon.

Kram på er !



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Karin Nilsson - 19 mars 2012 03:00

      Ja så var helgen över för denna gång. Igår hände väl inte så mycket utom att vi köpte godis för pengar tjejerna fick av en god vän till mig.  Ja denna dagen har bestått av många händleser. Det var fint väder ute och riktigt sköpt faktiskt. OC...

Av Anna-Karin Nilsson - 11 mars 2012 22:35


Idag har vi haft det lugnt och skönt jag och lilltjejen. Rikitgt skönt väder var det ute med och sådant gillas. Var först till en go barndomsvän och hälsade på. Där blev det lek för barnen både ute och inne, sedan fika på det :) Fick lite vuxenprat ...

Av Anna-Karin Nilsson - 11 mars 2012 03:15

Så sitter man här igen och klocka drar iväg..... Men nu har jag i alla fall tagit ett beslut att sälja av en del av mina pysselsaker då jag har ganska mycket. Och enligt en vän så finns det lite värde en del av min stämplar och det är ju inte fel o...

Av Anna-Karin Nilsson - 11 december 2011 02:30

Ja det går snabbt nu och endast 2 veckor återstår tills det är jul igen.  Här har vi börjat pynta lite och mera återstår. Vet bara inte hur mycket vi igentligen skall pynta?  Har varit en hel del  här hemma ett tag nu så vart tiden tagit vägen är v...

Av Anna-Karin Nilsson - 12 november 2011 18:00

Det har varit ett långt avbrott här på min blogg. Har tänkt mig att komma igång igen nu.  Det är ju för mig som för många andra ibland kan det behövas för att hinna ikapp livet en sväng     Har även börjat lite att pyssla igen vilken jag själv är...

Ovido - Quiz & Flashcards