Alla inlägg under oktober 2010

Av Anna-Karin Nilsson - 30 oktober 2010 10:34

Ja idag är det verkligen tråkigt väder. Känns inte som ett väder då man har lust att hitta på något. Men skall väl ta och gå igenom en del av Cassandras kläder som hon vuxit ur. Min kompis Veronica skall komma hit imorgon och kolla om det kan var något som kan passa hennes lilla prinsessa :) SKall bli skoj att träffa dem igen, för det var någon månad även om vi pratar nästan varje dag.   


Här är förresten kort på min prinsessa när vi klätt henne inför dagisfotografering!

  

Är jag inte söt så säj !    Och vi har redan fått provbilder på dagiskorten och det blev jättebra!  Är så nöjd med dem, synd bara att båda provbilderna var bröstbild och inte en helbild. Men jag får väl fixa en bättre helbild frampå själv ;)

Här kommer ytterligare tre bilder tagna samtidigt på morgonen innan dagis.


      


Slänger in en bild på ett av julkorten jag tagit och som vi skickade ut förra julen till vänner och bekanta. Nu får vi se vad man skall få till för något i år på vår lilla bustjej   Tror inte stora barnen vill medverka i alla fall, hehe.


  

Kan säga att det var svårt att få ett bra kort på henne men detta gillar jag skarpt då det är vå bustjej upp i dagen.  Även ett annat som var riktigt sött faktiskt valde vi men det hittar jag tyvärr inte just nu i datorn. Så det var två bilder på julkorten förra året   


Förresten, ingen som har barnfilm med "Bananer i pyjamas" på Dvd  att sälja ?

Kan säga att jag börjar bli riktigt trött på Teletubbies och Noddy. Även andra förslag mottages tacksamt! Men det skall vara på den nivån då *ler*


Måste berätta förresten ! Var iväg häromdagen och köpte en ny skrivare kombinerad med scanner. Den är svart, högblank och matchar min svarta laptop jättebra   

     


Ny vill jag ha en ny digital systemkamera med, men det får nog vänta ett tag. Kanske Canon kommer ut med en ny modell till våren ?   


Ja det var allt för nu ! ha det gott och komentera gärna   

Jag godkänner komentarerna så snart jag ser dem !


Av Anna-Karin Nilsson - 24 oktober 2010 23:45

 Så sitter man här och det är redan söndag kväll. På tv är det Beck på 4:an om hustrumisshandel. Tänker på det fruktansvärda som faktisk händer i de hem man minst anar. Jag är verkligen glad att jag sluppit uppleva det själv..... Har dock vänner som jag vet varit utsatta för detta men tagit sig ur det. Jag är oerhört stolt över dem !


Har väl inte så mycket igentligen att komma med så här, förutom  att jag har shoppat lite nya kläder till skruttis.

Köper ju en hel del second hand till henne ,men tycker ju det är kul att även köpa en del nytt så klart.    Så det har jag passat på att göra nu när barnbidraget kom.

Skall förövrigt ta lite shopping med mellandottern imorgon tänkte jag bara min huvudvärk ( migrän) släpper. Knaprar värktabletter som godis snart känns det som   Men det är väl snart över igen får man hoppas.


Ja detta har vi shoppat då :


Först Klänningen som skruttis skall ha imorgon på dagisfotograferingen.

  

Är dock så mycket finare i verkligheten med tjock tyllkjol + underkjol.


Så här ser den broderade lilla kissen ut fram på bröstet.


     


Hårspännen med kitty på skall vi ha med så klart !


  


Sedan är det en body med Kitty "all-over" print och ett par svarta pantalonger + spetsstrumpor.

    


Syns lite dåligt kanske, men så här ser motivet på bodyn ut:

  


Ja det var till fotograferingen det   


Sedan så har vi köpt en bamseoverall med tillbehör.

Halskragen är igentligen inte bamse, utan från FIX. Men det passade så bra in med färgerna så den tog vi också för halskrage fanns inte i bamseserien.

  


Här är tillbehören i mera närbild.

  


Ja där var det lite av det vi förbrukat Oktobers barnbidrag på   

Och imorgon kommer studiemedlet, så då får vi väl spendera lite till på nästa dotter om med behöver kläder. Misstänkter att jag säkert får avvara något till älsta dottern med när hon läst detta ;) Måste ju vara rättvist på något vis   


Nu skall jag och Mr migrän lägga oss tror jag, för Frontierville bara bråkar med mig på Facebook   

Ta hand om er vänner!

Kram !


Av Anna-Karin Nilsson - 22 oktober 2010 09:00
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Anna-Karin Nilsson - 16 oktober 2010 10:30

Min äldsta dotter går på Enteprenör ( utbildning ) på Gymnasiet och nu har hon och 3 andra tjejer skapat ett UF företag ( UF= ungdomsföretag)

De skall börja med att sälja två olika saker som de tror på   


Kolla bara denna smarta grej !

  


Man skall ha den i badrummet och gärna på kaklet över badkaret :)

Sätts fast med sugproppar och man har det förträffliga fotstödet du kan tänka dig vid manikyr eller när du skall raka benen ! Hur smart och genomtänkt som helst! För visst är det besvärligt när man skall raka benen och inte vet hur eller var man bäst sätter benet/foten  ;)


Så någon som är intresserad av att köpa kan höra v sig till mig eller dottern. Den kommer naturligtvis i en "present" förpackning.  (om jag inte minns totalt fel. )


Det andra de skall sälja är ett par "massagebollar/pinnar" som skall vara bra att slå försiktigt på axlar / nacke mm


  


Ja det var väl vad jag hade att säga för stunden ;)

Nu skall skrutt och jag strax vila middag en sväng så får vi se vad vi hittar på i eftermiddag !

Kram på er   


Av Anna-Karin Nilsson - 16 oktober 2010 00:15

Idag har det varit fullt race hela dagen, och sånt gillar vi så långe det är ett positvit race vi kör   !

Efter att skruttis körts till dagis blev jag sittandes på UNI:s hemsida för att kolla intressanta kurser då sista dagen att söka var idag.

Hittade flera som jag skulle kunna tänka mig att gå faktiskt ! Bl.a en med inriktning på fotografering och att analysera fotografier. Så ikväll blev det att skicka in en ansöka så får vi ser hur det går .....


Vid lunchtid blev det att ta bussen till stam för attmöta upp min brukare som jag är ledsagare åt. Vi handlade strumpor och en present till hennes mamma som skulle komma på besök idag. Sedan blev det en lätt lunch på McD så jag tog en Happy Meal och fick en bok till skruttis :)

Han med att handla mössa + vantar till henne med innan det var dags för bussen hem. Hittade en blid på mössan, men tyvärr ingen på Vantarna. Men de är i samma färg med samma motiv =)

  


Och så här söt hon blev min lilla älskling  i kläderna !


    


Jag bara älskar denna söta katt! Hello Kitty heter hon för den som inte vet, men jag tror alla känner till kissen vid det här laget *ler*


Imorgon blir det kanske en tur till stan igen för att kolla efter en overall till skruttiz då de från förra året är precis i storlek åt henne nu.


När vi kom hem från dagis fick skruttis lite mat i magen och jag en värktablett, så vi skulle orka med att leka ute i lekparken   

Efter 1½ timme började det skymma och vi gick vidare in till Malin och fickade goda hembakade bullar! Tack , det var jättegott. Hehe.


Ett par timmar där och hem och fixa mysmat till mig och gubben. ( Therese sov över hos sin kompis, Nathalie hos sin pojkvän)  Annars hade de väl fått mat med hehe.

Nu skall jag ta mig till sängen, och hoppas får sova ordenligt.

Godnatt med er alla goa vänner där ute !


Av Anna-Karin Nilsson - 14 oktober 2010 22:15

Ja veckan har verkligen gått fort! Redan fredag imorgon och bara en helg kvar innan allvaret drar igång på riktigt för gubben ;)  Han börjar på sitt nya jobb på Måndag och han tror det kommer bli jättebra! Det är skönt att höra alltså att han känner så inför det nya jobbet!   


Ja så har vi mitt lilla lamproblem *s* Det har löst sig till det bästa! Trots att lampan jag ville ha från Ikea inte längre finns med på deras webbsida, så fanns den faktiskt i butik!

Är jätteglad över Lilltjejens nya lampa som ser ut så här :

  

Den är dock mycket finare i verkligheten tycker jag!   


Nu skall jag "bara" bestämma mig för vilken slags hylla vi skall ha i hennes rum ;) Även där finns det några att välja mellan. Det beror ju faktiskt även lite på om man skall ha en som står på golvet, en vägghängd eller rentav både och kanske ? Förvaring får man nog aldrig för mycket av , ja inte i ett barnrum i alla fall :)


Imorgon blir det att jobba ett par timmar sedan skall jag sätta mig  på kvällen och kolla kurserna på Uni. Ute i sita minuten, jo jag vet;)

Hopaps på att man får något annat kul att göra med under morgondagen, när gubben är och lägger tak och jag och lilltjejen är ensama hemma   


Ja samma sak blir det på Lördagen då han måste få klart taket välgit snart. ( det är hans brors hus han byter tak på om ni undrar )

Förresten ingen som har en fårskinnsfäll som ni vill bli av med? TÄnkte ha den i dotterns kärra nämligen så hon inte blir kall om sin lilla rumpa !  

Dags att sova nu men ha det så gott min kära vänner!

Kram på er ! 

Av Anna-Karin Nilsson - 10 oktober 2010 23:45

Tycker jag det varit något hela tiden. Både positivt och negativt förståss.

Ibland så känner man sig verkligen otillräcklig som föräldrer. Särskilt om man kan tro att barnen ibland verkligen försöker hitta något att blir sura över. *suck*

Då är det inte lätt att göra rätt inte     


Dagen har i alla fall går åt till att vika tvätt, göra rent spisen, fixa mera tvätt, städa i hallen, diska och fixa mat. Ja bara vanliga hushållssysslor, men som tyvärr måste göras.


Har haft trevligt besök av M idag i alla fall ! Tack M för att du slog ihjäl några timmar med mig   


Skönt att få ta en paus i plockande och barnens grodor   


För övrigt så letar jag fortfarande lampa till lilltjejens rum. Blir nog en sväng till ikea för att se om de inte ändå kan ha en enda liten lampa kvar. Jag behöver ju vara en . *ler*  Annars för jag tänka om och köpa en annan. Skall ta mig till Coop och titta efter att ha fått tips om det av en vän på Facebook. Skall även kolla på Åhlens, To´s R Us, Kungslyktan och Nickeboa. Någon som har mera tips på butiker där det kan finnas söta taklampor? 


På Jotex hittade jag med några lampor jag gillade. Både tak och fönsterlampor. Tål att tänkas på alltså.


Annars finns det väl inte så mycket att skriva om.

Kan ju sticka in med en bild på mammas trollunge i alla fall :)

  


Tror det snart är dags att börja träna bort blöjor på henne. Så fort hon är lite blöt i blöjan börjar hon ta av sig blöja och byxa och kommer och säger " bölja" och vill byta *sötisen*


Ha det gott alla så hoppas jag på att uppdatera er snart igen !



Av Anna-Karin Nilsson - 9 oktober 2010 13:45

Ja jag har väl att göra igentligen    Men allt är inte så kul *s*

Skall  i alla fall ta mig en sväng till en granne om en stund och det är ju kul ! Väntar bara på att hon skall svara i telefonen och lilltjejen vakna från sin tupplur.

Sambon är till sin bror och lägger nytt tak och kommer väl hem ikväll någon gång. Så för att visa vad duktig jag är får jag väl plocka lite sedan i alla fall    


Nu har son nr:2 flyttat ut och minsta dottern har nu fått ett eget rum som är fyllt med leksaker, hehe.  Men jag är på jakt efter en fin lampa till henne. Vill gärna att den skall vara riktigt flickig och allra helst rosa med .  Har sett en jag vill ha på Ikea, men den verkar inte finnas kvar nu när jag tittar på deras hemsida *sur*


Andra jag sett på nätet :


  

    


Denna var det jag sett på Ikea i våras men som inte finns på deras hemsida nu.

  

Det är tänkt att det skall blir rosa, äppelgrönt och vitt i hennes rum när det är klart. Visst kommer det att bli lite andra färger med det går ju inte att undvika helt. Men det skall synas att det är de färgerna som är huvudfärgerna !

Så alla tre tjejerna får någorlunda olika färger och teman i sina rum. Men det är så tråkigt att det skall var så dyrt bara att handla fina saker.

Så man får ta det  omgångar .

Nej nu mot en pratstund med min kära granne !

Kram på er !


Ovido - Quiz & Flashcards