Alla inlägg under januari 2011

Av Anna-Karin Nilsson - 25 januari 2011 17:45

Idag har inte mycket hänt kan jag lova. Mest suttit med dottern i knät som är snuvig och hängig. Men det är ju mys det med ;) Inte alltid kan jag säga som hon vill sitta stilla någon längre stund.

Tänkte fått plugga lite, men det var ganska svårt alltså när hon inte mår riktigt bra. Så det får vara tills ikväll eller imorgon. Inväntar litet svara inför en uppgift med så jag kanske gör rätt med ;)

Men någont positivt är i alla fall att äntligen har vi en ordentlig micro igen !!

Vi lämnade ju in vår 8 månader gamla micro på Garanti"lagning" i slutet av Oktober, och hade fortfarande inte efter 3 månader fått den lagad förra veckan i "brist" på reservdelar ! Till slut beställer butiken en ny micro åt oss. Den vi hade var vit så det blir en vit vi skall få..... Idag åker sambon för att hämta den och den är svart ?? Sambon hör butikskillen när hangår ut på lagret svär över att de som skulle reparera vår micro inte ens kan beställa rätt färg!! Säger till en kollega:


- "skall de beställa igen tar det väl ytterligare 3 månader innan kunden får den !!

Men vi tar den svarta säger sambon när han kommer ut igen efter att han kollat om de kan ha någon vit i butik. För det är vad "hon" vill ha igentligen ;) "hon" det är jag det ! HAHA !!


Jo ! Jag och de två yngsta döttrarna var ju och shoppade i Lördags.  Tänkte ju visa upp lite av det som vi inhandlade     

En ny Ugglelykta äntligen efter viss väntan. Hade en som någon råkade välta så den hade gått sönder    Men nu har jag en igen !

  

En av de 3 kuddar dotter fick till sitt rum. "Igge" heter han , söt va?

  

Även denna fick följa med hem. Suddig bild men väldigt söt kudde =)

Hon fick även en i form av en tekanna men hittar ingen bild på den tyvärr.

Får väl fota sedan då hon bäddat sängen ordenligt och de ligger på plats! Skall ju flytta sängen till en annan vägg tänkte vi så hon får ha sitt sängbord/skåp brevid och får upp en sänglampa med.


 


Ett snyggt rosa plastglas som visade sig var perfekt till familjens minsting ! Lite finare än Ikeas populära plastmuggar och mycket lättare att hålla i än vanliga glas. Skall ta och köpa ett par till så vi har när de andra är i diskmaskinen.

  

Slank med en sådan här kökshandduk med. Lite roligare än de vanliga kökshandukarna   

Sedan var det MASSOR av kläder som inhandlades. Ja så mycket att allt inte packats upp ännu, hehe. Men skall göra det jag lovar!


Ja nu ger jag mig för denna gång !  Skall försöka inte tar evigheter på mig tills nästa inlägg ;)  Kram på er!



Av Anna-Karin Nilsson - 23 januari 2011 00:41

Det har varit ett långt uppehåll, men ja det har funnits skäl till att jag varken hunnit eller orkat bloggat ett tag.

Detta inlägg blir ett litet kort ett ;)  Men bara vill berätta att jag inte alls har glömt bort den helt.

Skall någon dag ta och fota lite här hemma tänkte jag så ni får se hur det förändras sakta men säkert, ja i alla fall döttrarnas rum. Sedan efter det står köket på tur har jag bestämt, hehe. Malin som gillar att måla har ju lovat att ställa upp med all sorts målning så det skall väl gå lätt  då  


Så ha det gott alla så lovar jag att jag snart skall återkomma här på bloggen!

Kram på er!

Ovido - Quiz & Flashcards