Direktlänk till inlägg 11 december 2011

2 veckor kvar

Av Anna-Karin Nilsson - 11 december 2011 02:30

Ja det går snabbt nu och endast 2 veckor återstår tills det är jul igen.  Här har vi börjat pynta lite och mera återstår. Vet bara inte hur mycket vi igentligen skall pynta? 

Har varit en hel del  här hemma ett tag nu så vart tiden tagit vägen är väl inte ett mysterium, men ändå känns det som om allt rullar på i 120.....

Tänkte visa upp ett par saker jag köpt  för en tid sedan i alla fall =) Det är inget värkvärdigt, men saker jag tycker om och som jag tror kommer bli fint och lysa upp lite här hemma.

Detta lilla fat för tepåsar var jag tvungen att köpa =) Endast 3:- på vår Solaretur.  Det är samma motiv som det är på min gamla servis jag ärvde av min mormor en gång i tiden.

Men nu undrar jag om det kan finnas te-muggar med samma motiv tro ?

 


En sådan här hissgardin, den vita vann jag på Auktion för ynkliga 20:- ! Blev jätteglad över mitt fynd. =) Skall hänga upp den in det lilla rummet frampå då Cassandra fått flyttat ned till ett större rum.


 

Denna bild har jag "lånat" av tjejen som jag vann denna söta ram av på Tradera. Bara 16:- gick den för och jag anser mig åter lyckats få en riktigt fynd ;)  Att säljaren sedan bodde här i Karlstad gjorde ju saken bara bättre, då jag slapp betala frakt ;)



Efter att ha letat länge och väl efter en större säng till Cassandra så blev det till slut att vi köpte denna på Ikea. Hade igentligen velat ha en gammal utrdagsäng med hög huvudgavel och knoppar på, men ingen som föll mig i det smaken just då vi letade. Tycker ändå denna är lite Shabby och tror att jag kommer vara nöjd.  Har ett fin virkat överkast som vår kära granne virkade till mellandottern då hon var liten som jag tänkt lägga på så det tror jag blir jättefint !


 


Har även köpt en virkad filt som jag tänkt ha hängandes på fotändan när den inte används och som dottern kan krypa under om hon skall sova middag.  Härlig färger och ser riktigt gammaldags och hemvirkad ut ;)


 


Imorgon skall jag försöka mig på det där med julkort i sista minuten.

Hög tid nu om man skall hinna få sina kort och lyckas få iväg dem innan jul.

Äldsta dottern håller på att flytta med så snart är vi bara fyra och en hund här hemma. Förstår inte at mina barn är så stora så att redan tre av dem flyttat hemmifrån. Tycker inte det är länge sedan de var små söta bäbisar   

Nej klockan är väldigt mycket och jag borde göra som dom andra i familjen, sova.

Var väldigt klantig idag och körde in en kniv i handen, så jag har ganska så ont.

Så sov gott ni som läser detta och vi ses snart igen!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna-Karin Nilsson - 19 mars 2012 03:00

      Ja så var helgen över för denna gång. Igår hände väl inte så mycket utom att vi köpte godis för pengar tjejerna fick av en god vän till mig.  Ja denna dagen har bestått av många händleser. Det var fint väder ute och riktigt sköpt faktiskt. OC...

Av Anna-Karin Nilsson - 11 mars 2012 22:35


Idag har vi haft det lugnt och skönt jag och lilltjejen. Rikitgt skönt väder var det ute med och sådant gillas. Var först till en go barndomsvän och hälsade på. Där blev det lek för barnen både ute och inne, sedan fika på det :) Fick lite vuxenprat ...

Av Anna-Karin Nilsson - 11 mars 2012 03:15

Så sitter man här igen och klocka drar iväg..... Men nu har jag i alla fall tagit ett beslut att sälja av en del av mina pysselsaker då jag har ganska mycket. Och enligt en vän så finns det lite värde en del av min stämplar och det är ju inte fel o...

Av Anna-Karin Nilsson - 12 november 2011 18:00

Det har varit ett långt avbrott här på min blogg. Har tänkt mig att komma igång igen nu.  Det är ju för mig som för många andra ibland kan det behövas för att hinna ikapp livet en sväng     Har även börjat lite att pyssla igen vilken jag själv är...

Av Anna-Karin Nilsson - 5 april 2011 01:15


Japp så är det faktisk nu. Det är halvtid på mina kurser och känns rätt ok hittills. Kunde kanske jobbat lite till, men jag är ju varken efter eller före så det är väl ok antar jag    Inte alls länge sedan lilltjejen var sjuk känns det som men det ...

Ovido - Quiz & Flashcards